contact center

Contact center CRM – dlaczego warto zdecydować się na takie rozwiązanie?

Contact center CRM to nowoczesny sposób na usprawnienie działania firm zajmujących się telefoniczną obsługą klienta. Dzięki temu rozwiązaniu można nie tylko poprawić organizację pracy konsultantów, wpływając tym samym na ich wydajność, ale także podnieść jakość relacji z odbiorcami. Co warto wiedzieć o systemie CRM dla contact center?

Jakie możliwości daje contact center CRM?

W każdym contact center ogromne znaczenie ma sprawne przekazywanie informacji o danym kliencie – dzięki temu konsultanci mogą być lepiej przygotowani do rozmów z odbiorcami, co przekłada się na ich większą skuteczność, a także lepsze relacje na linii contact center-rozmówca. Dużą poprawę na tym polu zapewnia dobry system contact center CRM, dzięki któremu możliwe jest stworzenie własnej bazy danych z wieloma ważnymi informacjami.

Contact center CRM to narzędzie opracowane specjalnie z myślą o firmach zajmujących się telefonicznym kontaktem z klientem. Jest dostosowane do ich potrzeb – pozwala na samodzielne stworzenie bazy danych, w której można zawrzeć wszystkie kontakty klientów wraz z dotyczącymi ich informacjami. Program jest bardzo przejrzysty i pozwala na łatwe odszukanie danego kontaktu oraz wiążących się z nim szczegółów, takich jak nr NIP i PESEL, strona www czy adres e-mail. Co więcej, firma może też samodzielnie wprowadzić swoje kategorie danych, które będą odpowiadały jej potrzebom – dzięki temu można łatwo dopasować system CRM do swoich wymagań.

Dzięki systemowi contact center CRM konsultanci mają stały dostęp do informacji, które będą im potrzebne podczas telefonicznych rozmów z klientami. Mogą też edytować poszczególne dane, co pozwala na regularną aktualizację bazy i zwiększenie jej przydatności. Dzięki łatwemu dostępowi do szczegółów związanych z konkretnymi klientami, konsultanci mogą w bardziej trafny sposób reagować na potrzeby odbiorców oraz szybciej rozwiązywać ich problemy. System ułatwia też obsługę klienta w momencie, kiedy zajmuje się nią kilku różnych pracowników – dzięki temu mogą się oni łatwo wymieniać, wciąż będąc na bieżąco ze zmianami, jakie zachodzą w sprawie danego klienta. Wszystko to znacznie zwiększa jakość usług, a także poprawia relacje z klientami.

Czy warto zdecydować się na system contact center CRM?

Contact center CRM to zdecydowanie opcja godna uwagi – znacznie upraszcza i usprawnia bowiem obsługę klienta, przyczyniając się do lepszych wyników na tym polu. Dzięki systemowi firma może tworzyć własne bazy danych, zawierające informacje, które będą najbardziej dla niej przydatne. Ułatwia to pracę konsultantów telefonicznych, którzy mogą w jednym miejscu znaleźć wszystkie potrzebne im dane dotyczące wybranych klientów. Sam system CRM jest bardzo prosty w obsłudze, dlatego każdy będzie mógł swobodnie z niego korzystać. Nie wymaga zakupu dodatkowego sprzętu czy korzystania z usług specjalisty od oprogramowania – można z łatwością samodzielnie wdrożyć go w swojej firmie, a jedynym potrzebnym do tego wymogiem jest połączenie z Internetem.

Dużą zaletą systemu jest jego elastyczność – contact center może łatwo dopasować go do swoich potrzeb, dzięki czemu będzie on maksymalnie użyteczny. Sprawdzi się zarówno w bardzo dużych biurach obsługi klienta, wykonujących setki połączeń dziennie przy wielu stanowiskach, jak i w mniejszych firmach.

Wprowadzenie systemu w danym biurze contact center jest bardzo proste – wystarczy jedynie wybrać odpowiednią dla siebie usługę operatora telefonii biznesowej, który zapewni firmie dostęp do programu. Warto wybrać ofertę doświadczonej firmy, proponującej nowoczesne rozwiązania – bardzo często są one bowiem integralne z innymi usługami, związanymi z realizacją połączeń głosowych i innymi formami kontaktu z klientem.

Warto zdecydować się na system contact center CRM – jest to świetne rozwiązanie dla każdej firmy, zajmującej się telefoniczną obsługą klienta, pozwalające na usprawnienie i poprawienie jakości jej pracy.