Podsumowanie prac remontowych na Międzyrzeckim PKP.

Podsumowanie prac remontowych na Międzyrzeckim PKP.

We wrześniu 2012 roku spółka Eko-Bud rozpoczęła prace remontowe dworcowego budynku. Oprócz odnowionej elewacji zostały wymienione okna, drzwi oraz dach, natomiast sanitariat i kasa biletowa została przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dodatkowo na zewnątrz pojawił się monitoring oraz oświetlenie.

Oprócz remontu budynku, prace trwały także na zewnątrz. Po dwóch latach został wyremontowany przejazd na ulicy Kościuszki oraz peron 2. Została również wybudowana nastawnia miejscowa. Wspomniany przejazd przeszedł gruntowny remont – zostały wymieniony na nim płyty, pojawiły się nowe rogatki, sygnalizatory oraz 4 kamery.
Peron 2 został kilka centymetrów podniesiony i pojawiły się na nim nowe ławki z zadaszeniem, oświetlenie, tablice informacyjne oraz wejście do tunelu podziemnego. Sam peron szczególnie nocą wygląda bardzo ładnie:

Przejście podziemne zostało wybudowane również z myślą o osobach niepełnosprawnych. Każda osoba na wózku będzie mogła skorzystać z windy która znajdować się będzie przy wejściach do tunelu. Wnętrze tunelu zostało już wykończone, jednak monitoringu tam nie znajdziemy.

W wybudowanej nastawni miejscowej na ulicy Janusza Kusocińskiego na stałe będzie funkcjonować dróżnik który będzie obsługiwać przejazdy kolejowe. Dodatkową funkcją nastawni miejscowej będzie możliwość sterowania lokalnego na przykład w sytuacjach awaryjnych, gdy LCS w Łukowie ulegnie awarii.

Dokładnie 3 listopada ruszył remont na przejeździe kolejowym na ulicy Berezowskiej który miał się zakończyć na początku grudnia, jednak trwa nadal. Co więcej, przez pewien czas prace remontowe na przejeździe w ogóle się nie odbywały. Aktualnie prace zostały wznowione, jednak nie zakończą się tak szybko. Jeden z torów został już podniesiony i zostały wymienione na nim tory oraz płyty. Na pozostałych rozpoczęły się prace związane z podniesieniem i ułożeniem nowych płyt. Dodatkowo mają pojawić się nowe rogatki które będą sterowane w taki sam sposób jak na przejeździe na ulicy Kościuszki. Czy przejazd zostanie otwarty na Święta? Na to pytanie nikt nie zna odpowiedzi, jednak osobiście bym na to nie liczył gdyż czasu zostało bardzo mało, a pracy dużo. Mówiono również, że nowy peron oraz przejście podziemne zostanie udostępnione pasażerom w sobotę (20 grudnia), a co za tym idzie pociągi będą jeździły po wyremontowanym torze. Plan taki był jednak jak się okazało - nie wypalił. Szczegółowych powodów takiej sytuacji niestety nie znamy, jednak udało nam się dowiedzieć, że w poniedziałek (22 grudnia) pociągi będą kursować tak jak teraz, czyli po starym torze. Jak długo tak zostanie? Również tego nikt nie wie. Należy jednak pamiętać, że gdy nowy peron zostanie udostępniony, a prace remontowe rozpoczną się na peronie tuż przy budynku dworca, wówczas piesi od ulicy Partyzantów aby dostać się na wyremontowany peron będą musieli przejść przez tymczasowe przejście przy przejeździe kolejowym, następnie przejściem podziemnym od ulicy Kolejowej udać się na peron 2. Oczywiście w każdej chwili może zostać zmieniony ruch gdyż w okolicach dworca pojawiły się już prowizoryczne ogrodzenia oraz znaki informujący o dojściu na peron 2. Jednak czy jest sens zmieniać ruch na peronach tuż przed Świętami, gdy bardzo dużo osób zjeżdża wówczas do domu? Na to pytanie musicie odpowiedzieć już sami. Na zakończenie podsumowania chcielibyśmy zacytować wypowiedź Macieja Gładygi, zastępcy dyrektora departamentu transportu kolejowego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju:
Na wielu inwestycjach budżet na ten rok został już wykonany, a na kilku projektach - wręcz przekroczony. W największym stopniu dotyczy to robót torowych na odcinku Siedlce – Terespol. Tutaj plan nakładów na inwestycje został przekroczony o 30 mln zł.


Opublikowano

w

przez

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *