Słowa kluczowe i ich rola w optymalizacji i pozycjonowaniu stron www

W optymalizacji i gdy chodzi o pozycjonowanie strony google bardzo duże znaczenie ma odpowiedni, świadomy wybór słów kluczowych. Proces ten w pewnym sensie odpowiada targetowaniu w pozostałych działaniach marketingowych. Słowa kluczowe odgrywają istotną rolę zarówno w tworzeniu struktury strony, w przypadku treści, jak i przy budowie menu czy w procesie pozyskiwania linków dla pozycjonowania stron. Odpowiedni dobór słowa kluczowych pomoże osiągać zamierzone cele marketingowe i sprzedażowe na dłuższą metę.

Często popełniane błędy dotyczące słów kluczowych

Trzeba na początku zaznaczyć, że branża digital marketingu jest elastyczne i niestała. Trendy zmieniają się i trzeba brać to pod uwagę przy planowaniu działań marketingowych, także z zakresu pozycjonowania stron google. Niestety, na polskim rynku można zaobserwować te same błędy w podejściu do doboru fraz i podstawowej optymalizacji pod ich kątem.

1.      Wypełnianie meta keywords

Jednym z najczęściej wciąż spotykanych błędów przy pozycjonowaniu strony w google jest bazowanie na meta tagu keywords. W popularnych systemach CMS (np. WordPress) oraz wtyczkach często można napotkać pole pozwalające na uzupełnienie tagu keywords w towarzystwie pól z meta opisem i tagiem tytułowym. To podstawowe funkcje większości popularnych systemów zarządzania treścią, których używa się obecnie do pozycjonowania serwisu. Wielu webmasterów, przedsiębiorców, a nawet marketerów poświęca niepotrzebnie zbyt wiele czasu, aby dla każdej podstrony serwisu dodać odpowiednie słowa kluczowe.

W tym kontekście skutecznego seo warto wiedzieć, że Google już dawno zrezygnował z tego elementu jako czynnika rankingowego, co jest dawno jasno zdeklarowane. Można, zatem powiedzieć, że wypełnianie słów kluczowych w meta tagu nie jest błędem sensu stricte, ale błędem jest skupianie się na tym elemencie i niepotrzebne tracenie czasu. Równie błędne jest przekonanie, że po wypełnieniu tagu keywords strona jest zoptymalizowana pod wyszukiwarki i będzie miała lepsze pozycjonowanie top 3.

2.      Zbytnie nasycenie słowami kluczowymi

Keyword stuffing, jako technika pozycjonowania google może mieć zastosowanie także do tekstu na stronie. Kiedyś skuteczne było umieszczenie słowa kluczowego gęsto w tekście, w co drugim zdaniu mogło ono się pojawiać. I w rzeczywistości jeszcze stosunkowo niedawno mogło to wystarczyć, aby pojawiać się wysoko jako odpowiedź na zapytania związane z daną frazą. Dawało to efekty (przynajmniej tymczasowe) dobrego, skutecznego pozycjonowania stron www. Jednak od dłuższego czasu takie podejście się nie sprawdza, a zamierzony efekt możne być wręcz odwrotny. Trzeba, bowiem wziąć w końcu pod uwagę, że zmieniły się algorytmy sprawdzające wartość stron internetowych i stały się niekiedy zaskakująco inteligentne.

Oczywiście, obecność słów kluczowych w treści strony ma znaczenie – pomaga robotom Google zrozumieć tematykę podstron serwisu oraz określić, w odpowiedzi na jakie zapytania wybrany adres URL ma się pojawiać w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe wciąż mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych, ale w rzeczywistości już nie tak mocne, jak niegdyś. Dlatego też warto podchodzić do pozycjonowania seo warszawa z dystansem i zamiast dążyć do jak największego udziału fraz w tekście, sprawdzać sformułowania, jakie pojawiają się w treści najczęściej.