Skuteczne SEO? Tylko z Google Analytics!

Prowadzenie działań marketingowych, wspierających rozwój firm, wymagają nie tylko wiedzy i umiejętności, ale również odpowiednich narzędzi, bez których osiąganie doskonałych wyników byłoby niemożliwe. Jednym z takich narzędzi jest Google Analytics, który pomaga między innymi przy działaniach SEO w Krakowie i jakimkolwiek innym mieście – co daje i dlaczego rzeczywiście warto z niego skorzystać? Sprawdźmy!

Jak SEO, to i Google Analytics

Google Analytics to narzędzie, które jest udostępniane przez giganta z Mountain View całkowicie za darmo i wystarczy tylko zainstalować je dla swojej strony, aby mierzyć różnego rodzaju wyniki i wskaźniki. Dzięki niemu możliwe jest skuteczne SEO Kraków, ponieważ jest niezwykle rozbudowanym narzędziem analitycznym, dzięki któremu możliwe jest mierzenie efektów kampanii, a także pozyskiwanie wielu innych informacji dotyczących strony internetowej.

To właśnie dzięki GA dowiesz się jak wiele osób odwiedza Twoją witrynę, jak dużo czasu spędzają w niej użytkownicy, a także jaki jest współczynnik odrzuceń – a to wszystko wskaźniki, dzięki którym można bardzo łatwo i skutecznie oszacować, jak bardzo efektywne jest pozycjonowanie strony. Dzięki odpowiedniej analizie, masz możliwość zwiększenia efektywności prowadzonych działań – dlatego też warto zainteresować się tym narzędziem i to nie tylko w kontekście SEO!

Co daje Google Analytics?

Dzięki temu narzędziu zyskujesz możliwość dokładnej analizy tego, jak wygląda ruch na stronie internetowej. Co zobaczysz, instalując GA?

  • Ilu użytkowników pojawia się na Twojej stronie internetowej i jak wygląda różnica w porównaniu do wcześniejszych dni/tygodni/miesięcy,
  • Co robić użytkownicy w Twojej witrynie – na jakie podstrony wchodzą i jak dużo czasu tam spędzają.
  • Jaki jest współczynnik odrzuceń i jakim zainteresowaniem cieszą się np. artykuły, jakie pojawiły się na stronie w celach usprawnienia działań SEO w Krakowie.
  • Kim są użytkownicy strony, skąd pochodzą, jakie są ich zainteresowania, a nawet z jakiej przeglądarki korzystają!

Wszystkie te informacje to jednak tylko wierzchołek góry lodowej – tak naprawdę jest ich o wiele więcej i możesz skutecznie wykorzystać je do pozycjonowania strony WWW. A właściwie nie Ty, ale agencja SEO, z której usług skorzystasz.

Chcesz się skutecznie pozycjonować? Postaw na specjalistów!

Oczywiście Google Analytics nie jest narzędziem, z którego nauczysz się korzystać w mgnieniu oka, dlatego warto nawiązać współpracę ze specjalistami, którzy zajmą się zarówno pozycjonowaniem strony, jak i analityką. Muszą to być osoby doświadczone i odpowiednio wykwalifikowane, które GA mają w małym palcu. Ponadto powinni oni zadbać również o optymalizację strony, content, link building i wiele innych kwestii – wtedy zyskasz szanse na efektywne SEO w Krakowie i zyskasz pewność, że Twoja strona znajdzie się wysoko w rankingu firm w wyszukiwarce Google.

Jeżeli chcesz znaleźć najlepszą agencję SEO, dokładnie zapoznaj się z jej ofertą, a także poczytaj opinie dotyczące świadczonych przez nią usług – w ten sposób uda Ci się znaleźć najlepszych specjalistów.